Wednesday 9 April 2014

Aku Ada Wali TV Alhijrah (2014) Episode 1-13 (Akhir)




Sinopsis Drama:

Aku ada Wali berkisarkan mengenai cara mengurus cinta yang tiba belum pada masanya. Ia juga berkisarkan mengenai persahabatan dan kekeluargaan.

Syumaila seorang pemimpin pelajar yang sibuk dengan pelajaran, program persatuan dan usrah sertasukan. Keutamaan juga adalah fokus mencinta Allah. Cinta kepada Allah itulah menjadi motivasi untuk mencintai ilmu, dan memimpin warga kampus.



Syumaila melanjutkan pelajaran ke Korea bersama-sama Syifa dan Zahira. Naim yang juga pelajar di kolej sama dengan Syumaila menaruh hati padanya dan mencuba pelbagai cara memikat Syumaila. Namun,Syumaila teguh pendirian dan menolak cinta Naim.

Seorang gadis yang menyimpan rahsia kesucian hati yang takut dan cinta pada Ilahi di sebalik tabir aurat yang menghijab diri. Dia menjadi siulan ramai lelaki namun falsafah cinta yang dipegangnya menyebabkan dirinya tidak mudah untuk dimiliki. Dia tetap teguh dengan falsafahnya biarpun didatangi dugaan cinta silih berganti.Khazinatul Asrar mendapat keistimewaan itu kerana rahsia falsafah cintanya pada Ilahi. Cinta yang kudus dan suci.


[ Episode 1 ]  [ Episode 2 ]  [ Episode 3 ]  [ Episode 4 ]  [ Episode 5 ]  [ Episode 6 ]

[ Episode 7 ]  [ Episode 8 ]  [ Episode 9 ]  [ Episode 10 ]  [ Episode 11 ]  [ Episode 12 ]
 
[ Episode 13 Akhir ] 

No comments:

Post a Comment