Tuesday 20 May 2014

Aku Isterinya Akasia TV3 (2014) Episode 1-28 (Akhir)




Sinopsis Drama:

Drama Aku Isterinya mengisahkan Mya Arlissa dirogol bapa saudaranya dan dijual kepada seorang lelaki yang menjalankan kegiatan pelacuran. Wanita itu diselamatkan seorang lelaki bernama Mikail yang menebus Mya daripada tauke sebuah kelab malam di Kuala Lumpur.

Mereka hidup bersama selama dua tahun dan suatu hari Adam mengambil kesempatan ketika Mikail mabuk untuk merogol Mya. Sejak kejadian itu, Mya mula mencari arah hidupnya kerana menyedari dia tidak layak meletak sebarang harapan terhadap Mikail yang menganggapnya sebagai pelacur.


Pada masa sama, Mikail masih dihantui perbuatan kekasihnya, Lisa berkahwin dengan bapanya sehingga menyebabkan keluarga dia berpecah belah. Sementara itu, bekas kekasih Mikail, Suzanne kembali mengganggu hidupnya dan sentiasa menghasut ibu lelaki itu supaya benci Mya.


Slot Akasia TV3 akan diserikan pula dengan drama adaptasi novel Aku Bukan Mistress karya Acik Lana. Drama bersiri terbaru ini akan menggunakan tajuk AKU ISTERINYA yang bakal menghiasi kaca televisyen bermula 2 APRIL 2014 menggantikan drama Jika Itu Takdirku. Drama siri romantik ini dibintangi oleh dua pelakon utama iaitu Izzue Islam sebagai Mikail dan Anzalna Nasir sebagai Mya Arlissa. Diarahkan oleh pengarah terkenal iaitu Fairuz Loy hasil terbitan Global Station. Drama ini akan bersiaran setiap hari Isnin hingga Khamis jam 7.00 malam di TV3.





No comments:

Post a Comment